Livets små gleder :)

Tåka henger tjukt og lavt i fjellene og regnet laver ned i det vi kjemper oss til "Hemmelig vatn" for å sjekke om Ørreten biter like villig som den pleier. Vi krysser fingrene for at været skal bedres slik prognosene sier, men vi er inneforstått med at dårlig vær er karakterbyggende så vi tar det som det kommer.


Lavvo'en er rigget på plass og fiskestengene er pakket ut i det sola sniker seg ut gjennom skyene. Alt stemmer og alt er tilrettelagt for en lang kveld og natt med fisking :)


Bål og Svartkjelen er med på å skape god stemning og kos :) 

Alle kjente triks i boka benyttes for å få fyr på den våte veden, og jeg tror selveste Lars Monsen ville gitt terningkast seks for utførelsen av oppgaven :)


Jeg pleier å ha en filosofi at Ørret som er mindre en samekniven min gir jeg en ny sjanse. Denne stakkaren på knappe kiloet måtte pent bli med hjem.




Nystekt og selvfanget Ørret smaker helt fantastisk :) 

Mens jeg står og ser på at fisken stekes, krysser jeg av for gode minner og en stor dose med livsnytelse i opplevelsesboken min, mens jeg konkluderer med at "Hemmelig vatn" leverte i år også :)

Kommentarer

Anonym sa…
DU ER EN KREATIV SJEL, OG JEG FACINERES ALLTID!
VILLE VÆRT MED......... SVARTKJEL OG BÅLKAFFE....STEKT FISK OG TELTLIV ..

ET STORT HYRRA FOR ALLE SISTE INNLEGG, JEG HENGER MED...

HILSEN MEG.

Populære innlegg