Høst, definitivt høst.

Høsten har meldt sin ankomst og den kalde fine tiden er på vei. Snøen kom tidlig, allerede i begynnelsen av September ble fjelltoppene farget hvite med snø. Det er noe magisk med høsten, noe helt eget og vakkert. Fargespillet i naturen har begynt, og kontrasten mellom den fargerike vegetasjonen og de hvite toppene er mektig. 

Jeg kjenner Rago følelsen ulme i kroppen. Værmeldingen for helgen er ikke mye å skryte av, men rikskringkastingen har tatt feil før. Jeg pakker sekken og setter kursen for Sørfold kommune og nydelige Rago Nasjonalpark. 

Jeg blir vist aldri ferdig med området, men det går helt fint. 

Litlverivassfossen speiler seg i et lite tjønn ved Storskogdalen.  

Høstfargene gjør seg fint nede i dalen under meg. 

Solen er i ferd med å synke under horisonten og det er bare å finne en egnet teltplass før mørket faller på.
Stemningen går fra fin til idyllisk når månen plutselig begynner å skinne over teltene inne i Furuskogen i Rago. Eneste som mangler er Nordlyset. 
Bål er obligatorisk :) 
Jeg våknet til rim på teltduken og frostluft i nesen. Nattefrosten har vist sitt nærvær i løpet av natten og dekorert vegetasjonen med hvite krystaller.

Jeg får sjansen til å utforske nye deler av parken, dog fikk jeg ikke sjansen til topptur på Rago toppen denne gangen. Blir vist en tur til neste år også :) 

Litlverivassfossen og Storskogdalen i all sin prakt, en utsikt som jeg aldri blir lei av :)

Kommentarer

Populære innlegg