Utstyrssjekk på Lille Svalvatn

Det er en uke til jeg skal mønstre på i Svartisdalen utenfor Mo i Rana for å gjennomføre kryssing av Svartisen fra Øst til Vest. Jeg føler behovet for å teste ut pulk og vinterutstyr i forkant av turen for å eliminere uforutsette problemer.  Det er kjipt å finne ut at ett eller annet ikke funker i ingenmannsland midt oppe på breen. Jeg pakker utstyret i pulken og stikker opp til Lille Svalvatn og Corbels Canyon midt i hjertet av Lahko nasjonalpark en sen mandags kveld :)


Sola går ned bak Stor-Ruffen og de siste solstråler treffer teltet, temperaturen faller merkbart. Jeg kryper etterhvert inn i teltet og fyrer opp varmen og blir liggende å høre på lyden av vinden som leker med teltduken.

Jeg er takknemmelig for at jeg er så heldig å kunne få slike opplevelser og nyter hvert sekund. For meg er det å være ute i naturen noe som gir meg enormt tilbake. Naturen er batteriet som ladder energien i meg, gir meg liv, gir meg inspirasjon og gjør at jeg føler meg som en del av den. Jeg får en følelse av fred og ro som jeg ikke finner andre steder, og det er nesten som jeg hører naturen hvisker stille til meg "Velkommen hjem" :)


Kommentarer

Populære innlegg