SALT på Sandhornøy

SALT et er kulturprosjekt som er bygget i den kritthvite sanden på Langsanden på Sandhornøya i Gildeskål. Hensikten er vistnok å forene det visuell inntrykk med kunst og kultur i det artiske landskapet. Jeg skjønner egentlig ikke så mye av det, men stikker innom en tur for å myse litt og om ikke annet kjenne kritthvit sand i mellom tærne :)


Den bætteli svære fiskehjellen er imponerende i størrelse, og ruver godt i i den kritthvite sanden. Hjellen er 150 meter lang og 12 meter høy. Får vel plass til en å annen tørfisk der antar jeg :P


Hus på stylter, er vel bygd slik med tanke på å unngåstorfloa tipper jeg.

 Bokshuset 
 Gapahuken
 Smalhuset 

Den store og den lille fiskehjellen. Kan jo huse et og annet beachparty de konstruksjonene der :)


Deilig å tasse rundt med barfotene i sanden :)


Solen er i ferd med å gå ned på Langsanden og stikker såvidt opp over gresset. Er vel på tide å søke seg inn i den mobile fjellstua mi, benke seg i sofaen og prøve å skjønne inntrykkene jeg sitter igjen med. Jeg lar meg i allefall imponere av Arkitekturen og bygningenes form som er benyttet, sånn geometri er ikke hverdagskost på denne siden av verden. :)

Kommentarer

Hvordan var utsikten fra toppen av hjellen?! :-D
Nå har forresten hele ruklet blåst ned!
Glad jeg fikk oppleve utsikten før vinden la ned hjellen. Den var forøvrig fin :)

Populære innlegg