Sundvatn

Jeg kommer i land etter 14 dager på et stativ på blokk 30/6 på Vikingbanken, vel vitende om at nøkkelen til en hytte i det beste fiskeområdet på Glomfjellet venter på meg. Jeg er så heldig å ha få leid Glomfjord Jeger & Fiskeforenings hytte på Sundvann =)

Jeg pakker sekken med en gang jeg lander i Glomfjord og begir meg opp i fjellet. Det er nesten midnatt og bekk mørk ute når jeg kommer frem. Jeg fyrer opp ovnen i hytta og lager meg kvelds og krysser fingrene for at fiskeværet er bra når jeg står opp =)



Sundvannshytta ligger ca 8 km fra parkeringsplassen på Storglomvatn. Hytten ligger i et nydelig område som er helt perfekt for det meste innen friluftsaktiviteter.



Logoen til Glomfjord Jeger og fiskeforening fint utskåret på skiltet på hytta =)



Utsikt over Sundvann, med hytten liggende i forgrunnen. Nydelig, ikke sant ?


Mmmm =)

Ørreten er kommet på plass i jernpannen, lett krydret med rødløk. Bedre kveldsmat er vel ikke å finne.


.

Kommentarer

Ja, Sundvann er en perle i fjellheimen vår! Og den kveldsmaten er verdens beste...:-)
Anonym sa…
Blir sulten!!!
Sånn mat er fristende, like mye som en fjelltur til Sundvann......

At dette må være livet etter to uka på plattform, er ikke rart. Litt av en kontrast!
Regner med du er kommet ned, så det er vel ingen vits å liste seg opp og se om steikpanna er på i kveld??
Hilsener fra meg, igjen!
Jan Inge: En perle i fjellheimen er en god beskrivelse =)

Meg: =)

Populære innlegg