Fjellets gull =)

Augusten er kommet og det er på tide å ta seg en tur ut for å finne det naturen har å by på.
Fint å stikke opp til den hemmelige myren min for sikre mørketidens tilskudd av Antioksidanter og C-vitaminer. En bonus er jo at tilskuddene settes i form av en skikkelig god og tradisjonell desserten til jul.=)

Multer er ikke alltid lette å finne, men har man satt seg inn i emnet "Multe psykologi for dummies" så er jobben mye lettere. Mange forhold påvirker veksten av bærene, nedbør, temperatur, sol, snø og vind er noen som faktorer. Hemmelig myra mi skinner i gull, rødt og oransje så det ser ut som forholdene har vært gode i år ;)




En ensom multe klar til å legges i bøtta =)



Litt av dagens fangst, ferdig rensket og klar til å legges på frys =)
.

Det er Lemen år i år, og mange små tasser ruslet rundt på myra. Fint å slenge et par i multebøtten for å fylle opp. Er jo ikke å kjimse av en liten smågnager på grillen en sen høstkveld :P

.


Kommentarer

Anonym sa…
Hmmmm, hemmelighetskremmerier :)
Rusler hakk i hær og vet "godt" av den myra di, må du tro! :P

Iallefall er jeg enig, uten multekrem er det ikke skikkelig jul!
Etter den krevende turen vi hadde med deg sist, ble dette en rolig og utrolig nedstressende tur!
At du fikk knipsa den lemenen, kan jeg tilstå at jeg misunner deg!

Fint å være i "lavlandet" igjen...
Meg.

Populære innlegg