Årets siste =)

Den tradisjonelle juleture til Teppfjellet måtte desverre utgå i år grunnet en skikkelig hosteinfluensa. Som en god erstatning, så valgte jeg å hoste meg nedover den drøyt kilometer lange turen til Fyrløkta som vokter åpningen til Kilaosen =)



Nypene lang Kaiveien har hatt en skikkelig kald og hard vinter, men fine og røde er de =)



Endelig fremme og jeg setter meg ned og nyter utsikten over den blikkstille Tjongsfjorden og Værnestinden som ligger der i ensom majestet.

Mens jeg sitter her, hoster og filosoferer litt, så begynner tankene å spinne litt over det fantastiske turåret som har vært og de storslåtte opplevelsene jeg har hatt.

Målsetninger har blitt oppnådd, nye utsikter har blitt beskuet, Ørret har blitt fisket og grenser har blitt flyttet. Jeg har hatt fine turer med gode venner og sist men ikke minst, jeg har hatt nærkontakt med Jerven =) Den var bare tredve meter unna før den oppdaget meg og stakk i motsatt retning like fort som den kom. Herlig opplevelse, ikke annet å si =)

Før jeg hoster meg tilbake til julemiddagen setter jeg motto for tyve-elleve. Mottoet blir: Dypere daler, høyere topper =)


.

Kommentarer

Anonym sa…
Heldig er den som kan følge bloggen din og lese kommentarene dine! Det er perspektiv over fjellturene dine. Filosofen i deg deler med oss lesere opplevelser du har hatt, og drar oss automastisk med i fjellheimen.
Takk for et flott turår pr.blogg.
Gleder meg absolutt til mere spennende lesning fra et storslått turterreng!
Meg.
Takk for det, hyggelig tilbakemelding å få =)
Anonym sa…
Fantastisk blogg med masse fine bilder. Lurer på om du går alle dine turer alene. Går også ofte alene med kamera som beste venn ;-)
Takk for d =)

Gode venner er alltid hyggelig og velkommen på tur =)

Populære innlegg