Midnattstur til Skjeggen 904 moh

Været viser seg fra sin aller beste side og det er på tide å røske seg ut fra komfortsonen. Tankene drifter i retning av Skjeggen 904 moh og fjelltrimkassen som står og lokker på toppen. Trimkassen er felles for både Gildeskål og Meløy og omsider har de fått en skikkelig tinde på menyen. Ideen om å kombinere en fjelltrim med årets første kikk på midnattsolen begynner å forme seg. En sånn kombo må jo bare være Mega naijs :)

Pakket lett er jo en knapp times trimtur opp den 25-30 graders motbakken å regne som en solskinnshistorie, bokstavelig talt. Skal jo tross alt opp på toppen for å se på solskinnet fra midnattsola =)


Jeg får et skikkelig "Emo moment"i det jeg kommer opp på toppen av Skjeggen og får utsikten i øyesyn. Ord blir få og jeg nyter tilstedeværelsen og øyeblkket.


Turen opp til Skjeggen starter i dalen på Reipå. Fint merket løype opp til toppen :) 


Tinden Høgnakken og Mevik ligger badet i midnattsola


Meløy bassenget åpenbarer seg i all sin prakt. 



Sola begynner å snu og dagen begynner å gry. Jeg kaster et siste blikk på den fantastiske midnattsola før jeg begir meg ned i den sørvendte og skyggefulle dalen og setter kursen hjemover.




Kommentarer

Anonym sa…
Dette drømmer jeg også om..... men hittil har det bare blitt Rontind i midnattsol.

FIN TUR, UTEN TVIL!
Stor takk fra Meg.
Anne sa…
Bare innom for å kikke og sjekke ruta opp. Planen er å stikke oppom på vei fra Bodø i morgen. Kan være jeg blir sittende der oppe,litt emo jeg og...

Populære innlegg